تبلیغات
روانشناسی - روشهای موثر برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو
































روانشناسی

 

روشهای موثر برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو

 

بهترین عامل در بهداشت و سلامت مو در درجه اول تغذیه سالم و جریان گردش خون در پوست سر می باشد ماساژ و استفاده از مواد موثر روی پوست سر نه تنها رشد مو را تسریع می کند بلکه از مو محافظت و نگهداری کرده و از ریزش غیر معمول مو می کاهد.
● نکات مهم:
▪ آن که ریزش روزانه ۵۰ عدد مو طبیعی است و در فرد طبیعی این مو روزانه جایگزین می شود.
▪ هنوز برای طاسی که یک بیماری ارثی است درمان کاملاً مطمئن و قطعی وجود ندارد ولی درمان های ارائه شده روند بیماری را کند کرده و گاه تاثیرهای معجزه آسایی دارد.
▪ در مورد ریزش مو مانند دیگر بیماری ها پیشگیری بر درمان مقدم است.
▪ عناصری از جمله گوگرد آهن سیلیس کلسیم وید نقش مهمی در سلامت و جلوگیری از ریزش غیر معمول مو دارد. تغذیه اصلی مو از داخل به وسیله مویرگ های اطراف آن صورت می گیرد این عناصر به حد وفور در میوه جات و سبزیجات و سایر غذاها وجود دارد، لذا مصرف سبزیجات تازه، جگر، شیر، پیاز، ماهی، سبوس برنج (که سرشار از ویتامین های گروه B می باشد) می تواند مواد مورد نیاز موهای سرتان را تامین نماید.

بقیه  ادامه مطلب

 

 

رهایی از موخوره موخوره نشانه آسیب و صدمه فیزیكی به ساقه‌ موها می‌باشد. به دنبال آسیب ساقه مو، یك شكاف طولی باعث دو شاخه شدن ساقه مو می‌شود و نازك شدن دو قسمت از هم جدا شده ی ساقه مو، باعث شكنندگی و گره خوردن موها می‌شود. نهایتا موهای آسیب‌دیده به اصطلاح حالت وز پیدا می‌كنند و به علت نازك شدن نوك موها، رنگ آنها روشن‌تر می‌شود. علت ایجاد موخوره عوامل آسیب‌رسان فیزیكی می‌باشد. کوتاه کردن موها رنگ مو ، سشوار كشیدن، شانه كردن موهای خیس، بیگودی پیچیدن، فر دادن، گلت كردن و اتوی مو می توانند باعث موخوره شوند. تنها راه رهایی از موخوره، چیدن موها از قسمت بالای نقطه موخوره است. راهی برای چسباندن دائمی موها به هم وجود ندارد. فرآورده‌هایی مثل نرم‌كننده‌ها ممكن است موقتا آنها را به هم بچسبانند، اما انتهای موها مجددا چند ساعت یا چند روز بعد، به خصوص پس از اولین شامپو جدا و شاخه شاخه می‌شوند. موی بلند برای تشكیل موخوره مستعدتر از موی كوتاه است، زیرا موی بلند در طول زمان بیشتر از موی كوتاه دستكاری می‌شود. لذ● نان جو
نان جو از سفید شدن مو جلوگیری کرده و بعضی از ویتامین های لازمه برای حفظ و نگهداری موهایتان را تامین می کند و همچنین جگر، سبوس برنج، مخمر، ملاس سیاه نیز از سفید شدن مو جلوگیری می کنند.
● ویتامین B:
کم شدن ویتامین های B عامل اصلی پیری و سفید شدن و ریختن مو است غذاهایی که از سفید شدن مو جلوگیری می کند و موهای شما را سیاه نگه می دارند: سوپ چلتوک و اشکنه سبوس، و گوجه فرنگی و آب سبوس برنج می باشد.
● سناء:
روش دیگری که بعضی قدیمی ها توصیه می کنند این است که جوشانده سنا را در مقداری سرکه سفید ریخته و آن ها را مخلوط کنید تا قوام بیایند این ماده برای موهایتان مفید خواهد بود مالیدن آن به کف سر شما را از ریزش مو خلاص خواهد کرد.
● آویشن
شیرازیها معتقدند که جوشانده غلیظ آویشن شیرازی برای شستن سر بسیار مفید است و موجب جلوگیری از ریزش مو و تقویت پیاز آن می شود.
دم کرده ۱۵ گرم آویشن شیرازی رقیق را می توان جانشین چای صبح و عصر کرد و آن را با عسل شیرین ۵ تا ۶ فنجان میل کرد.
● کلم
سوپ کلم برای موهای شما خیلی مفید است. می توانید این غذا را هر هفته یکبار و یا هر دو هفته یکبار میل کنید. زیرا برای جلوگیری از ریزش مو مفید است.
● موخوره:
کته سالم، ماست خوب، پوست چلتوک و آب چلتوک میل نمایید و با آب شنبلیله سر را نمناک نمایید و از شر موخوره خود را نجات دهید.
● روغن زیتون
روش دیگر برای جلوگیری از ریزش مو باید ۱۰ روز پی در پی سر را با روغن زیتون مالش دهید و قبل از خواب آن را ببندید و بخوابید. صبح با آب نیم گرم و شامپو بشوئید.
● شاهی:
دکترهای گیاهی هم معتقدند که اگر پوست موی سر را با آب شاهی مالش دهید موها را تقویت کرده و از ریزش آن ها جلوگیری می کند.
ا یكی از راه‌های پایین‌ آوردن شدت موخوره، كوتاه نگه داشتن آنهاست. استفاده از نرم‌كننده ی مو ، شامپوهای ملایم و پرهیز از عوامل آسیب رسان ذكر شده می‌تواند تدریجا طی یك تا دو سال موخوره را كنترل کند.

رهایی از موخوره


نوشته شده در شنبه 26 تیر 1389 ساعت 03:38 ب.ظ توسط سارا یکتا نظرات |


Design By : Pichak